Monday, April 13, 2009

MIMET_Interview

pada hari yang xberapa aku ingat bile tarikhnye aku mendapat panggilan dari unkl MIMET untuk diinterview..sebenarnye aku pon xbercadang untuk pergi pon interview nie,sebab die kate sruh pergi pejabat MARA kuala terengganu untuk interview.aku pon pelik laa..asal xbuat kat KOTA BHARU jer.dekat ckit,xbazir minyak keta...abah n mami pon kate menyusahkan pergi terengganu untuk interview jer(mula2 cakap)..aku pon buat bodo jer la MIMET nie (dah la die koll 2x)..then pade ari khamis lepas abah plan plak sruh aku pergi interview tue..xsempat nak prepare ape2 laa akunye nie..mapuh gi jelaa~

berbalik sal interview nie..
hari ni pagi2 lagi aku bangun awal kira2 kol 6.30 a.m(awal dowh tue) untuk pergi ke ganu..dowh laa xbekfest gapo2 lagi,lapar weyh..sampai besut jer baru berenti makan pagi..aku sampai kol 9.30 kat bangunan MARA.pusing2 gak laa nak cari kat mane bangunan MARA tue kat mane..sampai sane teros naik pejabat,OMG!! ramai sangat orangnye yang tengah tunggu interview nie,aku ingtkan semua nie nak interview MIMET gak..mase isi borang tue aku check bukannye ramai sangat orang interview MIMET nie..diorang semua interview MIAT(dak2 ganu semua)...pastu lepas ciap isi semua..die mintak semua sijil n slip spm..aku bagi laa slip n semua sijil aku yang original kat die..die pon pelik n cakap "maaf dik,ade x sijil n slip yang dah photostat" hah??aku pon jawab "xde kak,mase unikl tepon dlu,die kate suh bawak slip n sijil yang original jer,xsruh pon photostat2 nie"..kak tue pon sruh pergi photostat slip n sjil2 nie semua..ceyh,cakap xserupa bikin...trun laa plak aku pergi jumpe mami sruh cari kedai photostat..sijil nie dah laa ade ckit (35keping jer) menyusahkan aku kene cabut dari folder pastu masukkan balik....dah2 ciap semua tue pergi kat pejabat tue balik..serah slip n sijil2 nie..then,tnggu sebentar dah kene pnggil untuk interview,sebelom masok bilik tue aku sapu perfume one drop untuk menaikkan rase semangat aku,hahaha ..masok bilik tue ak tegakkan dada macam mase aku kawad dlu2 n buat2 muke macho(walaopun dah macho) untuk nampak kejantanan aku.wakakaka~~
perbezaan interview MIMET n MIAT,MIMET xde ujian bertulis cam MIAT....eyi cakap kene speaking mase interview tue...aku rase mase interview tue aku rase cam skipim jer dari speaking,almaklum laa nie first time aku kene interview,hohohoho..
aku xtaw name interviewer tue ape,sebab die xpakai tag name pon,lol...lantak laa..aku pon duduk laa dengan tegaknye memandang interviewer tue..oh ye,interviewer tue seorang pompuan ....

interviewer : can u tell about yourself..(camtu laa lebey kurang,aku pon dah xigt die kate ape)
aku : dalam ati(simple je nie),my name muhammad afnan bin mahdi..i from kota bharu kelantan..my hobby surfing internet everday n playing games..i have 4brother and i no 3...
my past school SMK long gafar from form 1 untill form 5...
interviewer :okey,what your friends can tell about your personal ..
aku :
hah? aku mane taw diorang kate ape kat aku,mengumpat,mengate aku ke..aku pon bersuara" urmm, my friends always tell me i'm like annoying n jokes..sense of humour...sometimes,i will pricise n anger when i in bad mood...i also like to be alone, n i don't want people disturb me..urmm emosional.....wakakaka ikot mung laa pene nok oyak gapo pom..
interviewer : sambil tergelak sedikit.."do you active in school?you have many cetilificate...
aku :oh yes!!(dengan bangganye aku jawab)..i active in curriculum at school..i joined kadet remaja sekolah n represent school in volleyball..
interviewer : owh..so what your highest achievement you get??

aku : terfikir sejenak...urmmm last year my school represent kelantan in kawad kaki (dah xtaw dah kawad kaki in english ape)national stage at stadium bukit jalil..and we got no 4..
interviewer : really? (cam xcaye) is that all states involves?
aku : yes la,and all states in malaysia (terojak)..
interviewer : (angguk2 cam xpercaye,kalu xcaye tgok sjil tue) "do you like works in group or alone??
aku : my opinions better to do in group la,because we can discussion,sharing idea,planning and share opinions
interviewer : ..you think what about ship contraction and maintenance?? and why you choose this diploma?
aku : dah mule xpham,sebab die cakap laju sangat " errr can you repeat?"hahaha die pon cakap semula...."sorry i'm not sure about this and i choose diploma because i want try something new in my life and it look interesting( tersengih aku lak)"..jawab la gapo2 pene...
inteviewer : where you know about this diploma? and if u chooses what you do?
aku :i will study hard n struggle la, i see in internet and i read about this diploma,and it look interesting,and i want try this...kih kih kih(dalam ati aku rase cam nak gelak dow)
interviewer : sambil membelek borang yang aku isi tah ape2...what your weakness in english?
aku : aaaa my speaking n writing i think(yelaa bak kate eyi aku skipim jer dari speaking)....
interviewer : you know in unikl we all study in english,you must listen carefully when lecturer speaking bla bla..(camtulaa lebey kurang ayat die,aku xbape igt)
aku : cam persenda aku je nie,xpe2...aku pon jawab " urmmm right,actually not unikl only,i think all university learning in english.....nah ambik ko..
interviewer : what you must do to improve your english and you speak english in daily life?? (buke daily fresh k)
aku : perlu ke tnye semua tue.... aaaaa reading newspaper,novel or watching televisyen and playing games also can improve la,,(terdiam sekejap lupe ape yang die kate tadi) nope,i not speak english in daily life ,i just speaking with my cousin because he do not understand malayu and always stay in oversea...
interviewer : what you know about unikl MIMET?
aku : yang nie aku taw ckit2 jer.." MIMET fonts as malaysian institute marine engineering technology..locate at lumut perak,popularly known as home base of the royal malaysian navy...
interviewer : die cam tersenyum ckit,okey that all,i hope you will be study in unikl MIMET..gud luck for you...
aku : thanks you.....legaaaaa,walaupon aku hanye cakap ckit2 gitu jer.bia jelaaa nak buat camne ade certain2 part aku berase cam blur gitu,nerves ckit2 kot....


pastu balik umah laaa,sebelom tue singgah mrsm kuala terengganu dulu,nak ambik sijil spm abe arief..pastu singgah gerai kepok gote...g2 sano kepok gote habis dkawe kepok gote ganu...huhuhuhu

7 comments:

  1. hebat doh staro tuhhh... speaking doh tuuu.. hahaha.. skiping lagi

    ReplyDelete
  2. huyyo..sekgi duk unikl la ni...=p

    ReplyDelete
  3. wakakakkakakakaka.
    lawak gila sia.
    siap kutuk2 interviewer plak tu.
    xsenunuhla pene nih.

    ReplyDelete
  4. kejam seyh die ni..
    tapi takpe, sayang ko sbb promot daily fresh!!
    lagi sayang kalo ko promot nama aku..
    ngahahaha..
    nak terguling aku bace lawak do~

    ReplyDelete
  5. lawak gler la ko nie..
    selambe aje..
    haha

    ReplyDelete
  6. aku : cam persenda aku je nie,xpe2...aku pon jawab " urmmm right,actually not unikl only,i think all university learning in english.....nah ambik ko..

    hahahahahha!! cool gle sey ko jawab balik kat die.. hahaha!!!! nway, gudluck, smoge ko bjaye dpt!

    ReplyDelete
  7. huhu...
    baguih la ko pegi...

    hmm..ko xgi kt MIMET ek...
    ok la..xde depa susah2kn org suh dtg lumut just utk interviu..

    (MIMET located at sumkind of place that is far away from town...huhu..tp xde ar jauh sngt..)

    gud luck bro..

    ReplyDelete